De 2 belangrijkste tips voor uw lichaam voor het werken op kantoor

Pas uw stoel aan

We weten allemaal dat het de bedoeling is dat we rechtop zitten, maar dat betekent niet zo recht als een pijl. Als je vanaf de zijkant naar een gezonde wervelkolom kijkt, zul je merken dat deze zachtjes naar beneden buigt. Hierdoor kan het de stress absorberen die wordt veroorzaakt door lichaamsbeweging en zwaartekracht. In plaats van te proberen uw rug in een onnatuurlijk rechte lijn te dwingen, moet u ernaar streven zijn natuurlijke kromming te behouden. Een ergonomische stoel zou van Spinalis u hierbij kunnen helpen. 

Een ergonomische bureaustoel met stevige lendensteun is dua al een goed begin. Dit zal helpen om uw onderrug op één lijn te houden met uw bekken, zodat uw wervelkolom correct wordt gestapeld. Als uw stoel deze functie niet heeft, kunt u altijd een lendensteun in de onderrug plaatsen. Je moet ook controleren of de hoek van de rugleuning je boven- en onderrug voldoende ondersteunt. Terwijl u toch bezig bent, past u de stoelhoogte aan zodat uw knieën op gelijke hoogte zijn met uw heupen (of iets lager). Een goede computerhouding betekent dat u met uw billen helemaal terug in uw stoel zit, nooit op de rand. Je moet er ook voor zorgen dat beide voeten plat op de grond staan, omdat je benen kruisen een onbalans in het lichaam veroorzaakt.

Laat je armen rusten

Armleuningen zijn er niet voor decoratie. Ze zijn ontworpen om je armen te ondersteunen, zodat je nek-, schouder- en bovenrug spieren niet zo hard hoeven te werken. Als uw armleuningen te laag zijn, tilt u ze op tot bureauhoogte en laat u uw onderarmen er voorzichtig op rusten. Als uw stoel geen armleuningen heeft, koop er dan een die wel armsteunen heeft of die u aan uw bureau kunt bevestigen. Zorg er bij het instellen van uw werkstation voor dat alle tools die u nodig hebt om uw werk te doen – toetsenbord, muis, telefoon, enz. – bij de hand zijn. Dit voorkomt dat u onhandig naar ze moet reiken op een manier die u pijn kan bezorgen. Over het algemeen mag de afstand tussen uw gezicht en de monitor niet kleiner zijn dan 20 CM. We raden u ook aan uw toetsenbord aan de rand van uw bureau te plaatsen, zodat uw ellebogen tijdens het typen in lijn liggen met uw lichaam. Dit ontlast uw nek en schouders, zodat u zonder pijn kunt blijven werken.