Experience centers gebruiken om een onvergetelijke indruk achter te laten

Marketing is hedendaags niet meer wat het vroeger was. Een simpel reclamebord of een grappige commercial op televisie is voor veel merken niet meer genoeg. Wat dan wel werkt? Verhalen vertellen en ervaringen creëren. Persoonlijke ervaringen maken namelijk een grote indruk op je klanten. Ze zullen een connectie vormen met het merk en het engagement wordt groot. Deze ervaringen kun je op verschillende manieren overbrengen, bijvoorbeeld met behulp van experience centers.

Experience center

Een experience center is een fysieke omgeving die op en interactieve manier laat zien wat het doel, het verhaal en de essentie is van een bedrijf. Er worden verhalen vertelt over hoe het product wordt gemaakt en hoe het in elkaar zit. Ook kun je je klanten laten zien wat de maatschappelijke meerwaarde is van je bedrijf. Mensen brengen gemiddeld veel tijd door in zo’n center. Dit is natuurlijke waardevolle tijd waarbij de aandacht helemaal gevestigd is op het verhaal van je bedrijf. In het experience center wordt gebruik gemaakt van digital storytelling software. Deze software brengt de ruimte tot leven en maakt het mogelijk om de ruimte helemaal naar wens vorm te geven. Er is van alles mogelijk, van een 360 graden kamer tot een virtual reality ervaring.

Strategie bepalen

Voordat je je experience center vorm gaat geven is het belangrijk om over een aantal dingen na te denken, je moet de strategie van je bedrijf bepalen. Allereerst moet je bedenken wat je precies wil vertellen. Hierbij moet je rekening houden met je publiek. Waar wil je publiek zich mee bezig houden, waar wil je met ze over praten, wat wil je bij ze bereiken? Het is belangrijk om goed begrip te hebben van wat je klanten willen zien om zo’n groot mogelijke indruk op ze te kunnen maken. Het gebruik van een experience center heeft de kracht om mensen te inspireren, ze te onderwijzen of een vertrouwensband met ze op te bouwen. Meer weten? Kijk op www.hyro.world

Geef een reactie